paivanas new 01

Ποια τακτική µπορεί να οδηγήσει την επιχείρησή σας
να βγει νικήτρια
από τη σηµερινή δύσκολη
οικονοµική περίοδο;

 

 Συνάδελφοι,

Λένε ότι η πιο σκοτεινή στιγμή της νύχτας είναι λίγα λεπτά πριν αρχίσει να ξημερώνει. Έχει δημιουργηθεί σε πολλούς η αίσθηση ότι βιώνουμε ακριβώς αυτή τη στιγμή. Είμαστε στο σημείο του μεγαλύτερου προβλήματος.

Έχοντας στη σκέψη μου την ίδια ανησυχία με εσάς για τις οικονομικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, είτε πιστεύουμε ότι η κρίση μας επηρεάζει είτε όχι, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις δυσκολίες που αντικειμενικά υφίστανται, έχοντας ως στόχος την επιβίωση και την ανάπτυξη των επιχειρήσεών μας.

Με τη σκέψη στο δίλημμα άμυνα ή επίθεση, σε αυτές τις δύσκολες ώρες που περνά η χώρας μας αλλά και οι επιχειρήσεις μας, παραθέτω μερικούς επιθετικούς τρόπους που θα μας βοηθήσουν να ανταπεξέλθουμε αποτελεσματικά στη κρίση. Υπάρχει μια συγκεκριμένη τακτική που μπορεί να οδηγήσει μια επιχείρηση να βγει νικήτρια από μια δύσκολη οικονομική περίοδο όπως η σημερινή. Αυτή είναι η Επίθεση. Αυτό μου δεν κάνουν οι πολλοί και εφαρμόζουν οι λίγοι με πολύ καλά αποτελέσματα.

Όταν οι περισσότερες επιχειρήσεις κρατούν μια αμυντική στάση, τότε εκείνες που λειτουργούν επιθετικά κερδίζουν. Κερδίζουν μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, κερδίζουν περισσότερους πελάτες, «πλασάρονται» καλύτερα και πετυχαίνουν τους στόχους τους. Για τις υπόλοιπες η μοίρα επιφυλάσσει μια αργή και βασανιστική πορεία προς το κλείσιμο. Αυτή είναι η αλήθεια. Σε κάθε περίοδο κρίσης που έχουμε βιώσει, όσοι τόλμησαν και έπαιξαν επιθετικά, όχι μόνο άντεξαν τα χτυπήματα της κρίσης, αλλά σημείωσαν καλύτερα αποτελέσματα από όλους του άλλους που ήταν απλοί παρατηρητές της κατάστασης.

Αυξήστε τις ενέργειες του Marketing. Διαφημίστε το προϊόν και τις υπηρεσίες σας σε υπερβολικό βαθμό. Μπορεί το χρήμα που κυκλοφορεί να είναι πολύ λιγότερο όμως οι καταναλωτές εξακολουθούν να έχουν πολλές ανάγκες.

Μη συμβιβάζεστε. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Αυξήστε το ρυθμό παραγωγής. Θα πρέπει να διαφωνήσετε και όχι να συμφωνήσετε με τη κατάσταση που επικρατεί. Διαβάστε κάποιο σχετικό βιβλίο με θέματα που σας προβληματίζουν. Δεν πρέπει να ενημερώνεστε από την κινδυνολογία των ΜΜΕ και από τα πολιτικά πάνελ των TV που το μόνο που μας προσφέρουν είναι ο φόβος και η αβεβαιότητα για το μέλλον το δικό μας και της χώρας μας.

Προσπαθήσετε να επενδύσετε στο προσωπικό σας. Εκπαιδεύστε τους να κάνουν τη δουλειά τους καλύτερα, πιο αποτελεσματικά και πιο γρήγορα. Αναθέστε στο προσωπικό σας περισσότερα δικά σας καθήκοντα και επενδύστε το χρόνο σας σε πιο επιθετικές ενέργειες ανάπτυξης της επιχείρησής σας. Αναγνωρίστε και επιβραβεύστε τη δουλειά του προσωπικού σας. Μπορεί στις δύσκολες αυτές ώρες της αγοράς να μην είμαστε σε θέση να δώσουμε αυξήσεις, όμως μπορούμε να αναγνωρίσουμε την εργασία τους και την αφοσίωσή τους με άλλους τρόπους.

Απαλλαχθείτε άμεσα από τα άτομα που δεν δουλεύουν για εσάς αλλά εργάζονται εναντίον σας. Μην περιμένετε άλλο. Απομακρύνετε από το περιβάλλον σας τα άτομα που σας προσγειώνουν. Είτε αυτά βρίσκονται εντός ή εκτός της επιχείρησή σας. Τα άτομα, που όταν τους ανακοινώνετε τη καινούρια ιδέα σας ή ένα νέο πλάνο που θα ακολουθήσετε, σας λένε ότι δεν θα λειτουργήσει και ότι τα πράγματα είναι δύσκολα και ακατόρθωτα.

Αλλάξτε τους συνεργάτες που δεν συμβαδίζουν με τους ρυθμούς σας. Έξω από την επιχείρησή σας γίνεται μάχη. Θα πρέπει, όχι μόνο το προσωπικό, αλλά και οι συνεργάτες να σας στηρίζουν.

Κάνετε παρέα με θετικά άτομα στον ελεύθερο χρόνο σας. Μπορεί να είναι ελάχιστος, αλλά δεν χρειάζεται να τον απορροφούν αρνητικά άτομα.

Φροντίστε τους καλύτερους πελάτες σας. Αφιερώστε τους ακόμα περισσότερο χρόνο και δείτε πώς μπορείτε να τους βοηθήσετε στα προβλήματα που βιώνουν ιδιαίτερα τη περίοδο αυτής της συνεχόμενης κρίσης.

Δώστε κίνητρα στους πελάτες σας να σας συστήσουν νέους πελάτες. Βρείτε τι είναι αυτό που θα ήθελαν και προσφέρετέ το. Μην περιμένετε να σας δώσουν παραγγελία. Ζητήστε την. Μην περιμένετε να αποφασίσει ο πελάτης. Δώστε του περισσότερα δεδομένα και πουλήστε του. Συμβουλέψτε τον όσο χρειάζεται για να αποφασίσει και να καταλήξει να αγοράσει από εσάς.

Μην ξεχνάτε τους πελάτες που σας στηρίζουν. Ευχαριστήστε τους εμπράκτως. Μην τους θεωρείτε δεδομένους, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο.

Ζητείστε από τους πελάτες σας να σας πουν τα παράπονά τους. Καλύτερα να τα λένε σε εσάς παρά να τα λένε σε τρίτους. Έτσι έχετε τη δυνατότητα να κάνετε κάτι και να τα διορθώσετε. Διαφορετικά δεν θα μάθετε ποτέ γιατί σταμάτησαν να συνεργάζονται μαζί σας και θα προσπαθείτε να βρείτε πιθανούς λόγους που απομακρύνθηκαν.

Δεχτείτε πιστωτικές κάρτες για τη πληρωμή. Σε λίγο θα είναι υποχρεωτικό για όλες τις αγορές. Οι περισσότερες μικρές ή μεγάλες αγορές γίνονται με πιστωτικές κάρτες παντού σε όλες τα χώρες.Ωστόσο, προσέξτε ιδιαίτερα όταν θα επιλέγετε τον φορέα πιστωτικών καρτών. Υπάρχουν φορείς οι οποίοι χρεώνουν υπερβολικές τιμές και συνδρομές.

Υιοθετήστε μια πολιτική επιστροφής χρημάτων στον πελάτη χωρίς πολλές ερωτήσεις.

Παρέχετε ελκυστική εγγύηση για το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάτε.

Προσφέρετε δώρα στους καλούς πελάτες (πιθανότατα σε συνδυασμό με τη πώληση).

Φροντίστε να κάνετε εντύπωση στους πελάτες σας όταν σας βλέπουν ή όταν μιλάτε μαζί τους στο τηλέφωνο.

Μετά από αυτές τις σκέψεις και τις λίγες προτάσεις για επιθετικές πωλήσεις- σας διαβεβαιώνω ότι οι εμπορικοί σύλλογοι, οι Ομοσπονδίες, Συνομοσπονδίες και το Επιμελητήριο είναι κοντά σε όλους εμάς- να μπορέσουμε όλοι μαζί να περάσουμε το φουσκωμένο ποτάμι που έχουμε μπροστά μας. Για να στηρίξουμε το ελληνικό εμπόριο και τις επιχειρήσεις μας.


Γιώργος Παϊβανάς,

Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Ναυπλίου

 

 

 

Κύλιση στην Αρχή